Nacházíte se zde
Domů > 2016 > Měsíc veganem > Málo sil

Málo sil

Stále mě to baví. Stále mi chutná. Stále mi živočišné výrobky nechybí. Bohužel se ale začaly objevovat problémy.

Prvotní příval energie vypršel a síly ubývají. Po večerech bývám už hodně slabá a motá se mi hlava. Hledala jsem pomoc v různých veganských facebookových skupinách a dočetla se, že nějaké to oslabení je normální. Tělo se čistí, jasně.. Ale je to pro mě teď vhodné, když mám tříměsíční miminko, které plně kojím a které nevydrží ani půl hodinky v klidu, aniž by se nechalo od maminky nosit? Jak si dodat energii, když to zkrátka nechci vzdát? Co zařadit do jídelníčku, když jsem navíc bezlepkář?

Snažím se mít vyvážený poměr zeleniny, luštěnin a obilovin. Jím jen přirozené cukry, piji vodu a čaje určené pro maminky. Spím dobře. Na syna to žádný negativní dopad nemá, ale on je čisťounké miminko, nemá se od čeho čistit 🙂 Poraďte prosím!

Já s vámi na oplátku zasdílím svojí radost ze své první farmářské bedýnky z minulé středy :)))) Zamilovala jsem se díky ní do pečených hranolků z máslové dýně. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
0 0
Lily
Jsem docela obyčejná zrzka ze severních Čech. Díky celiakii jsem již několik let na bezlepkové stravě a dostala jsem se tak přehodnocení svého jídelníčku. S veganstvím flirtuji už nějakou dobu a díky výzvě mám možnost se do toho konečně opravdu nakopnout :)

Komentářů: 6

  1. Za 1. to nemusí být stravou, ale třeba i počasím a proměnlivým tlakem, hodně lidí teď marodí nebo se necítí dobře za 2. můžou hrát roli vitamíny, určitě bych se na ně víc zaměřila a doplnila a za 3. může to být nízkou hladinou cukru v krvi (rozhodně tím nemyslím rafinovaný cukr). Neznám přesně váš jídelníček, tak je těžké říct jestli v něm něco nechybí, obzvlášť s dítětem. Asi by nebylo naškodu jíst častěji a pravidelně, přidat víc ovoce a sacharidy v podobě např. těstovin nebo rýže. Snad něco pomůže 🙂

    1. Je dost možné, že je to tím cukrem.. Jedla jsem sice pravidelně, ale začala jsem teď častěji a je to hned lepší, děkuji :))

  2. Taky jsem s tím měl zprvu problém, pomohly mi ovocné džusy, pití hodně vody (dodržování pitného režimu je hlavně v začátku hodně důležitý) a pojídání sušených datlí v nadměrném množství. Od doby, co jsem objevil sušené datle, jsem hyperaktivní a pořád někde běhám 😀

  3. Ahoj Lily, ráda bych ti s tvým problémem poradila, ale jako nevegan to neumím. Jako kojící matka bych ti přesto chtěla vyjádřit určitou podporu. 3. a 4. měsíc bývá hodně náročný, děti ještě nesmí dostávat žádné příkrmy a bývají hladové (aspoň moje vždycky byly). Tak sají a sají. Kolem kojení máš určitě všechno nastudované – možná by ale chtělo připomenout dát si pozor na větší snížení tvé váhy spojené s jinou stravou. Může to být na jednu stranu příjemné, ale toxiny uložené v tvých tukových buňkách se vyplavují do mléka a je zbytečné dítě „trávit“.  Určitě jako všichni vegani bereš vitamín B12, možná by ale stálo za to pouvažovat o dalších vitamínech nebo doplňcích stravy vhodných pro kojící veganky. Asi bych to prokonzultovala s lékařem (dětským, obvodním,…) Vždyť jde hlavně o miminko. Držím palce.

    1. Děkuji moc za podporu 🙂 Váhu se mi vrátila na původní během šestinedělí a i teď během ekovýzvy se drží tak nějak stejně. Ani mi nepřijde, že by teď malej chtěl výrazně víc jíst. Celkově mi přijde čilejší a veselejší, ale dávám na to pozor, aby nestrádal. Mluvila jsem jak s laktační, tak i s výživovou poradkyní. Tady mě zajímaly spíše nějaké vychytávky a doporučení 🙂

Top