Nacházíte se zde
Domů > 2015 > 1. a 2. den

1. a 2. den

Mé chuťové buňky jsou ve střehu a čekají, co jim dám. Očekávají nejspíš maso nebo šunku. To mají ale smůlu, protože na ně čeká spousta zdravých a doufám chutných jídel, které neobsahují maso.

Chci se zaměřit na různé recepty, které obsahují zeleninu či ovoce. Jsem zvědavá, jestli se mi vše povede dobře uvařit a jestli to bude vůbec k jídlu. Baví mě vařit a ještě více jíst, ale bez masa to bude určitě zábava. Budu sem dávat příspěvky a články o vaření vegetariánské stravy. Každé jídlo nafotím a dám sem fotku, případně i s receptem. Budu ráda, když k mým příspěvkům napíšete svůj názor, vychytávky, rady, jak to třeba vaříte vy sami.

 

SOBOTA

Snídaně

Když jsem se ráno konečně probrala a zamířila k lednici, uvědomila sem si že mi začíná EKO výzva. Mé oči zbystřily dvě krásně červená rajčata. Z toho vznikla má snídaně: Chléb, máslo, plátky rajčat, sůl, pepř.

chleba s máslem a rajčaty

Oběd

Co k obědu? Po této otázce jsem zapnula internet a našla jeden dobrý recept z Facebookové stránky Vegetariánské recepty ( https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.774741872616035&type=1 ) Protože jsem neměla vajíčka a nechtělo se mi pro ně jít do obchodu, trochu jsem si ho upravila.

Recept podle mě: V horké osolené vodě nechte povařit 5 min kapustičky. Nakrájejte na kolečka brambory, sýr nastrouhejte zatím bokem na talířek. Do pekáčku dejte jednu vrstvu brambor, osolte, okmínujte, dejte na ně všechny kapustičky, posypte půlkou množství sýra, dejte druhou vrstvu brambor, osolte, okmínujte a dejte zbytek sýru. Nakonec zalijte pekáček smetanou a dejte péct do trouby na 200 °C. Kontrolujte, až budou brambory uvařené a smetana zredukovaná.

Výsledek je božský! A chuť ta je super.

zapečené kapustičky se smetanou, sýrem a bramborami (2) zapečené kapustičky se smetanou, sýrem a bramborami

Večeře

K večeři jsem s chutí jedla dnešní oběd.

Mezi jídly

Jako asi každého, i mě přepadají chutě na různé dobroty. V lednici jsem našla petržel a mrkev. Tak jsem si vymyslela, že si je nakrájím na tenké plátky a dám na pečící papír na plech, osolím trochu a okořením (jen trochu) a dám péct neboli usušit. A že budu mít takové zdravé chipsy z petržele a mrkve. Musím říct, že jsem byla trochu v šoku, jak se mi to povedlo nespálit. Moc mi chutnaly. Určitě si je budu dělat častěji.

chipsy petržel a mrkev

 

NEDĚLE

Snídaně

Ke snídani jsem si udělala pomazánku zvanou Hummus a salát.

Recept: Hummus – 1 plechovku cizrny otevřeme a vylejeme všechen nálev, cizrnu dáme do misky, přidáme sůl, pepř, drcený kmín, česnek, sezamový olej a rozmixujeme tyčovým mixérem. Jako přílohu jsem měla tortilla chipsy.

Salát: cherry rajčata, polníček, rukola, chedar sýr.

hummus a salát

Oběd

Z předešlého dne oběd, což jsou kapustičky zapékané s bramborami ve smetaně. Už mi nic nezbylo 🙁

Večeře

Protože jsem neměla moc hlad, dala jsem si jen chleba s Lučinou.

Toť vše, zatím výzvu zvládám. Mám moc energie a chutě poznávat a zkoušet další recepty.

 

Díky těm, kdo si dočetl celý článek a snad vás něco zaujalo.

 

 

0 0

Komentářů: 8

  1. Pokud jsi opravdu proti velkochovům, zabíjení a týrání zvířat, vegetariánství by měl být jen ten první krok. Vegetariánství není o nic mírnější a méně kruté než masožravství. Je bohužel do velké míry stejně, né-li ještě více kruté, protože v sobě schovává utrpení krav – neustálé umělé olodňování, kradení malých čertsvě narozených telátek, která skončí buď na jatkách, nebo je čeká stejný osud jako jejich matky. A odtřžení dítěte od matky u tak vyspělých zvířat, jako jsou krávy, je nesmírně traumatické. Vejce v sobě nesou přibližně na každou nosnou slepici jednoho mrtvého kohoutka a mnoho měsíců utrpení v klecích nebo natěsnaných halách a pak cestu na jatka. Stejně tak vegetariánství mnoho neuleví enviromentu. Přeji, ať je tvá vegetariánská výzva jen prvním krokem na ceste k veganství.

    1. Ahoj Kate, vše co si tu napsala je pravda a vím o tom, ale já používám domácí vejce, a co se týče mléka tak většinou používám Sójové mléko. V minimálním množství používám normální. Děkuji za tvou podporu.

      1. Ahoj Aleno, je škoda, že píšeš jednu věc tady v odpovědi, ale dle Tvého deníčku jídel je vidět, že to není pravda. Jídelníček máš samou smetanu, jogurt a sýr – tedy mléčné výrobky. A domácí vejce také nejsou výhra – kam se poděli kohouti a odkud jsou slepice?
        Umět si přiznat pravdu je prvním krokem na cestě k soucitnému životu. Pokud chceš být jen vegetarián, ok, ale netvrď, že to děláš kvůli zvířatům, protože to nemůže být nikdy pravda.
        Sama jsem taky byla pár měsíců vegetarián, ale jako nováček jsem se hodně zajímala a četla a díky tomu jsem zjistila, že vegetariánství je jen krok na cestě k soucitnému životu. Jsem vegan z etických důvodů, dělám to pro zvířata, rychle jsem pochopila, že vegetariánství by nikdy nemohlo stačit.

        1. Ahoj Kate, mě mléčé výrobky chutnají a nemám důvod je nejíst. Ano zabijení zvířat je obsaženo i v těchto potravinách ale to je má věc že je jim a já sem osoba která nedokáže ze dne na den přestat všechno jíst. Možná nedokážu ani přestat jíst maso po měsíci. Netušim co bude a nebude. Potřebuji čas. Od malička jim všechno, a je to pro mě těžké teď z ničeho nic nejíst skoro nic. A jsem na měsíc Vegetariánka a ne Veganka. Takže mléčné výrobky jíst mohu.
          Ale děkuji za komentář.

  2. Jdeš na to dobře 🙂 Jen nezapomeň doplňovat bílkoviny, abys neměla během dne hlad a nebyla unavená (hlavně na snídani). Kromě mléčných výrobků a vajec tu jsou i rostlinné super-bílkoviny obsažené v luštěninách (čočka, fazole, správně tebou zvolená cizrna). Určitě během tohoto měsíce vyzkoušej i vegetariánské masu podobné bílkovinné polotovary jako jsou Šmakoun, Goody-foody, Robi, tofu (uzené, marinované), tempeh, seitan, Klaso. Většinu stačí přihřát, přidat přílohu a máš se jako král. Kromě zdravých výživ to už mají i supermarkety 🙂

    1. Ahoj Anežko, děkuji, tvé rady jse mi líbí, já sem docela jídelníček vegetariána sledovala delší dobu před touto výzvou. Takže vím co bych měla jíst. Ale děkuji ti za názor. 🙂

      1. Jednou jsem zkoušela vyrobit pomazánku z avokáda, když měli u nás ve stánku výprodej. Je to dobré, akorát většinou bohužel za nestudentské peníze.

        1. Já avokádo miluji !!! Dělám si často z něj pomazánku nebo guacamole.
          Recept:
          1.Avokádo vidličkou rozmačkám na kaši, poté osolím, opepřím a zakápnu citronovou šťávou. To je vše. Je to Mňamka.
          2. http://www.recepty.cz/recept/avokadove-guacamole-12847

          A co se týká té ceny. Ano je to dražší cca pro mě dobrá cena 25 Kč někdy dám i 30 Kč když vypadá dobře. Ale v poslední době se mi vůbec nelíbí kvalita Avokád v supermarketu Albert nebo Tesco. Nedají se jíst, jsou jako z gumy, a když jej rozříznu doma tak jsou plesnivá. Katastrofa! Zrovna včera jsem jedno musela vyhodit. 🙁

Top